✔ Fast frakt fra 95 kr

KjĂžpsbetingelser

Frakt- og kjĂžpsbetingelser

Frakt til fast pris

Vi har faste fraktpriser innen Norge:

- 95 kr for standardtepper
- 295 kr for stĂžrre spesialtilpassede tepper

Returkostnaden er den samme som fraktkostnaden.

Ruugs leverer til hele det norske fastlandet og fastlandsnĂŠre Ăžyer.
Vi kan dessverre ikke tilby levering til Svalbard eller Jan Mayen.

Leveringstid

Leveringstiden er normalt 3-5 virkedager for tepper og 4-8 virkedager for kantete tepper. PĂ„ enkelte avsidesliggende steder der det brukes landpost, kan 1-2 virkedager legges til.

LeveringsmÄte

Alle tepper i Ruugs-sortimentet leveres i Norge sÄ nÊr kundens dÞr eller port som transportÞren kan komme. InnbÊring av tepper er ikke inkludert, og kan ikke kjÞpes som en tilleggstjeneste.

Leveringen skjer med eksterne transportĂžrer. En dag (eller i noen tilfeller samme dag) fĂžr levering vil transportĂžren kontakte deg (via e-post eller SMS) for Ă„ avtale leveringstidspunkt.

Levering skjer i lĂžpet av dagen i ulike faste tidsintervaller mellom kl. 08.00–17.00 pĂ„ hverdager, avhengig av hvor transportĂžren befinner seg. Ruugs fraskriver seg alle krav om erstatning fra kunden i forbindelse med leveringsforsinkelser.

Viktig! I enkelte tilfeller der transportÞren ikke kan kjÞre pÄ den veibanen som kreves for Ä komme frem, eller ikke har mulighet til Ä snu med den typen transportmiddel som brukes, mÄ kunden ordne videre transport fra det stedet der transportÞren lettest kan losse varene.

Hvis du er usikker, vennligst kontakt vÄr kundeservice fÞr du bestiller for mer informasjon.

Kvittering

Mottaker mÄ kvittere for leveransen, dersom annen avtale er inngÄtt mellom transportÞr og mottaker, fraskriver Ruugs seg alt ansvar.

Endring av leveringsadresse

NÄr pakken din er sendt, er det vanskelig Ä endre leveringsadressen. Det er mulig mot en kostnad pÄ 200 kr, men sÞrg i stedet for Ä oppgi riktig leveringsadresse nÄr du legger inn bestillingen.

PrĂžvestykkene

Vi tar et ekspedisjonsgebyr pÄ 59 kr for vareprÞver (krediteres ved kjÞp av tepper). Maksimalt 4 prÞver per bestilling, og de leveres i lÞpet av 1-2 virkedager.
StÞrrelsen pÄ prÞvene er ca. 8x10 cm, og vi sender én prÞve per bestilt kvalitet og farge.

Angrerett

Tepper i ferdige stÞrrelser har 14 dagers Äpent kjÞp. Returfrakten er den samme som den opprinnelige frakten. Heldekkende tepper og tepper som er skÄret til, er ikke Äpne for kjÞp eller bytte, da de er skÄret fra stÞrre tepperuller. Ta kontakt med oss for Ä returnere et teppe, sÄ hjelper vi deg.

Refusjon

Ruugs gir ikke kompensasjon for forsinkede varer.

Betalingsbetingelser

Klarna faktura - Betal etter at du har mottatt teppet ditt med faktura. Fakturaen sendes til din e-post (kan noen ganger ende opp som "spam") samme dag som varen din sendes ut. Betal innen 30 dager. Ingen gebyr.
Klarna-konto - Betal i avdrag med Klarna-konto. Renter legges til med Klarna. Se deres vilkÄr og betingelser ved kjÞpstidspunktet.
Kortbetaling - Betal med AMEX, VISA eller MasterCard. Ingen gebyr belastes.

Priser og valuta

Alle priser i butikken er inkludert moms og i NOK.

TilskjĂŠring av tepper

Det er ingen Äpen kjÞps- eller bytterett pÄ tilklipte (spesialtilpassede) tepper.
Ved tilskjĂŠring kan teppets dimensjoner variere opptil 1,5 % fra de bestilte dimensjonene.

Uavhentede pakker

Tepper som er bestilt, men som ikke blir hentet eller returnert til oss fordi du som kjÞper ikke har vÊrt tilgjengelig til tross for gjentatte leveringsforsÞk, vil bli belastet med 295 kr for de ekstra kostnadene som pÄlÞper. For spesialtilpassede tepper belastes hele bestillingsverdien.

Levering utenfor Norge

Hvis du trenger Ä fÄ tepper sendt til et annet land enn Norge, kan du kontakte oss, sÄ gir vi deg svar pÄ hva det koster.

Reklamasjon

Hvis du vil reklamere pÄ et produkt pÄ grunn av produksjonsfeil, kan du kontakte oss, sÄ hjelper vi deg.

Transportskader

OBS! Alle transportskader mÄ meldes til oss innen en uke etter at du har mottatt pakken.

GÄ frem pÄ fÞlgende mÄte ved transportskader:
1. Hvis pakken er skadet ved levering, Äpner du den umiddelbart og sjekker at alt er intakt, ellers melder du det direkte til sjÄfÞren.
2. Ta bilder av emballasjen og det skadede produktet (ta vare pÄ emballasjen).
3. Send disse og annen informasjon til oss pÄ e-post, sÄ hjelper vi deg.

Produktbilder

Produktbildene kan ha mindre forskjeller i fargetoner fra virkeligheten.

VareprĂžver

Vi tar forbehold om at prÞvestykkene kan variere noe i fargenyanse mot teppet, da det alltid er smÄ nyanseforskjeller mellom ulike produksjonsrunder av tepperullene.

Personopplysninger og anti-SPAM-policy

Vi utleverer ingen personopplysninger til tredjeparter.
Vi deltar ikke i utsendelse av sÄkalt. SPAM. Som kunde hos oss kan du motta e-post om din bestilling, betaling eller annen kommunikasjon som du har initiert, samt informasjon, nyhetsbrev eller tilbud som gjelder vÄrt kundeforhold. Personopplysninger behandles i henhold til vÄr personopplysningspolicy som du finner her: https://www.ruugs.se/policy

Informasjonskapsler og cookies

Vi bruker informasjonskapsler for Ä gjÞre din opplevelse av nettstedet sÄ god som mulig. Les mer om dette her.